به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دو جاذبه توریستی طبیعی مشهد

جاذبه های توریستی و گردشگری

منطقه اسفجیر در ۲۰۰کیلومتری شهر مشهد واقع شده است . این منطقه دارای آب وهوایی معتدل می باشد . ویژگی این منطقه وجود تاکستان های فراوان است.مسافران تور مشهد میتوانند از این طبیعت زیبا استفاده نمایند. تسفجیر روستایی است که به واسطه داشتن آب فراوان، از باغات و مزارع پرباری برخوردار است. پس از گذشتن از روستا و با حدود یک ساعت پیاده روی آرام در کنار رودخانه به میان دره ای با دیواره های بسیار بلند وارد می شودید که با ادامه این مسیر به محوطه زیبای آبشار اسفجیر خواهید رسید.در تور مشهد بهترین خاطرات خوبی را سپری کنید. دیواره هایی به ارتفاع بالای دویست متر که از زیر آنها آبی زلال به بیرون می جهد. گذشتن از آبشار اسفجیر بدون داشتن امکانات حرفه ای کوهنوردی قریبا محال است. به گفته اهالی در ادامه مسیر نیز آبشارهای کوچک و بزرگ و طبیعتی منحصربفرد از انواع گیاهان و حیوانات هر بیننده ای را به حیرت فرو می برد. صخره های سنگی که آب از میان آنها به صورت لوله مانند فوران می کند و وجود افعی های بزرگ و بی دم، از تعاریف اهالی از طبیعت پشت آبشار بود. در یک کلام، طبیعت بکر این منطقه برای مسافران تور مشهد ندیده های بسیاری دارد.

طبیعت اسفجیر مشهد

طبیعت اسفجیر مشهد

افرادی که تور مشهد را انتخاب می کنند ، گردش و تفریح در شهرهای همجوار مشهد است . این شهرها دیدنی ها و تفریحات متنوعی دارند . یکی از مهم ترین تفریحات مشهد ، جاذبه های طبیعی آن است که می توانید به وفور در شهرهای اطراف شاهد آن باشید . وجود دریاچه ها و رودخانه های زیبا ،  سرسبزی طبیعت مشهد را دو چندان کرده است .  یکی از این دریاچه های زیبا ، دریاچه دوستی ست که پشت سد دوستی مشهد ، ایجاد شده است .

این سد در مرز ایران و ترکمنستان بر روی رودخانه مرزی هریرود در ۷۵ کیلومتری شهرستان سرخس در شمال شرق خراسان رضوی احداث شده است. این سد از نوع خاکی با هسته رسی به ارتفاع ۷۸ متر، طول تاج ۶۵۵ و عرض تاج ۱۵ متر می‌باشد. مخزن این سد دارای گنجایش ۱۲۵۰ میلیون مترمکعب می‌باشد. این سد با همکاری مشترک ایران و ترکمنستان ساخته شده و عملیات اجرایی ساخت آن در سال ۱۳۷۹ آغاز و در فروردین سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسید. نام سد بر اساس مفهوم دوستی و مودت، به نام «دوستی» انتخاب شده است.مسافران تور مشهد میتوانند از این منطقه زیبا دیدن فرمایند.

سد دوستی مشهد

سد دوستی مشهد

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک