به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نقاط ترسناک ایران ، سفر با طعم وحشت و هیجان + عکس

جاذبه های توریستی و گردشگری

در این مطلب می‌خواهیم شما را به فضای وهم‌انگیز گورستان‌های قدیمی، قلعه‌های متروکه و کلبه‌هایی که قصه‌ها و افسانه‌ها از در و دیوارشان سرازیر می‌شوند،‌ به جاهایی که برداشتن هر گام در جای جای آنها ترسناک و نفس‌گیر است، ببریم.

قلعه آدم خوار

قلعه و منطقه باستانی بوینی یوغون واقع در روستای کور عباسلو اردبیل یکی دیگر از دست ساخته‌های متروک و مهجور‌ مانده بشر، و محلی برای داستان‌سرایی و قصه‌پردازی است.

می‌گویند مردمانی که در قدیم به بازدید این قلعه باستانی می‌رفتند به طور مرموزی ناپدید می‌شدند گویی که قلعه زنده است و آنها را می‌بلعد.

کم کم با ناپدید شدن آدم‌ها این قلعه به «قلعه آدم‌خوار» مشهور شد و داستان‌های بی‌شماری از آن دهان به دهان در میان مردم پیچید.
باغ سنگی

در نگاه اول شاید این باغ جالب و شگفت‌انگیز به نظر برسد ولی با قدم زدن در میان درختان خشک که میوه‌های آن از جنس سنگ هستند، وحشت در دل شما ایجاد می‌شود. این باغ سنگی «باغ درویش خان» نامیده می‌شود و سازنده آن مزرعه‌داری به نام «درویش‌خان اسفندیار پور» است که حدود ۴۰ سال پیش پس از خشک شدن مزرعه‌اش، حالت طبیعی خود را از دست داد و به نشانه اعتراض درختان باغش را که دیگر خشک شده بودند، در جای دیگر کاشت و سنگ‌هایی را که از کوه های اطراف جمع کرده بود، به‌عنوان میوه درختانش به آنها آویزان کرد.

امروزه این باغ سنگی یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر سیرجان به شمار می‌رود.

خرابه های پر قصه

خرابه‌ها و قلعه‌های وهم‌آور دست‌سازی که توسط آدمیزاد بنا شده‌اند، دارای رمز و راز فراوانی است.

یکی از این قلعه‌های پر رمز و راز در ایران، «قلعه زاهدان کهنه» است که در ۲۷ کیلومتری شرق زابل سیستان و بلوچستان قرار گرفته که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

در دل این قلعه داستان‌ها و قصه‌های ترسناک زیادی وجود دارد و گفته می‌شود ارواح و اجنه در این قلعه حکم‌فرمایی می‌کنند.
جهنم دره

در شهر خوی آذربایجان‌غربی منطقه‌ای به نام «جهنم‌دره» در ناحیه‌ای کوهستانی قرار گرفته است. جهنم‌دره به اندازه‌ای برای بومی‌ها حواشی دارد که کسی به هیچ عنوان برای گشت و گذار به این منطقه نمی‌رود.

علت نامگذاری این منطقه، کوه‌های بلندی هستند ک ه این منطقه را در بر گرفته‌اند و منطقه‌ای صعب‌العبور را به وجود آورده‌اند.

جهنم‌دره هم از نظر وضعیت فیزیکی و هم از نظر روانی، منطقه‌ای منفور و خطرناک برای بومیان این منطقه محسوب می‌شود. افرادی نیز برای رفتن به این دره تلاش کرده‌اند که متاسفانه سقوط کرده و در برخی موارد به علت صعب‌العبور بودن دره، جنازه‌ آن‌ها نیز پیدا نشده است.
گورستانی برای جن ها

گورستان‌ها پیشینه‌ای طولانی در ترس دارند و همیشه در فیلم‌های وحشتناک از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. گورستانی عجیب و غیرمتعارف در روستای «تیس» بندر چابهار با نام «گورستان جن» قرار دارد که محلی‌های روستا می‌گویند که زیر سنگ قبرهای این گورستان، اجساد اجنه دفن شده‌اند زیرا اندازه سنگ قبرهای این گورستان بسیار بزرگ و غیرطبیعی و روی آن‌ها اشکال عجیبی به چشم می‌خورد.

عده‌ای دیگر معتقدند که شاید حفرکنندگان، به خاطر حفظ مردگان از گزند جانوران و خورندگان زیرزمینی، رنج کندن سنگ را تحمل می‌کردند و گورهای این چنینی می‌ساختند تا به درگذشتگانشان احترام بگذارند. غروب که می‌شود، کمتر کسی جرات دارد که از نزدیک این گورستان عبور کند.

منبع : jamejamonline.ir

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک