به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

جاذبه های توریستی نروژ

جاذبه های توریستی و گردشگری

پادشاهی نروژ که در زبان نروژی “نُرگِه” تلفظ می شود، کشوری است واقع در اروپای شمالی و پایتخت آن شهر اسلو است. این کشور در غرب شبه‌جزیرهٔ اسکاندیناوی و غرب سوئد واقع شده و در سمت جنوب آن دریای شمال و در سمت غرب آن دریای نروژ قرار دارد. واژه نروژ به معنای «مسیر شمالی» است.

آب و هوای نروژ به دلیل گرمای جریان خلیج معتدل می‌باشد. تابستان‌ها با توجه به عرض جغرافیایی بسیار معتدل و زمستان‌ها طولانی و بسیار سرد است. ریزش برف و باران به بیش از ۲۰۰۰ میلی‌متر در غرب می‌رسد. اکثر مناطق شمالی نروژ معمولاً ۹ ماه در سال بارش برف و باران را به همراه دارد.

اسلو را شهری برای هنرمندان و گردشگران می نامند. شهر اُسلو (Oslo) بزرگترین شهر و پایتخت کشور نروژ است. اسلو همچنین تنها شهر نروژ است که خود یک استان و یک شهرستان نیز به شمار می آید. اسلو مرکز فرهنگی، علمی، اقتصادی و اداری نروژ است و کانون اصلی بازرگانی، بانکداری، صنایع و کشتیرانی نروژ در این شهر قرار دارد.

 
۱٫ آبدره گیرانگر فیورد (Geirangerfjord)

http://tourism7.com/wp-content/uploads/2017/04/58dd314d185c8.jpg

گیرانگرفیورد آبدره‌ای در غرب نروژ است. این دره در ناحیه مور جنوبی در استان موره اوگ رومسدال Møre og Romsdal واقع شده است. این آبدره در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

 


۲٫ جزایر لوفوتن (Lofoten)

http://tourism7.com/wp-content/uploads/2017/04/58dd314d4ce1a.jpg

این مجمع الجزایر و منطقه سنتی در بخش نوردلند نروژ واقع شده است. حیات دریایی آن بسیار غنی است و بزرگترین صخره آبسنگی عمیق دنیا را دارد. میلیون های پرنده آبی در این منطقه یافت می شود. از تفریحات این منطقه می توان به کوهنوردی و مشاهده طبیعت، دوچرخه سواری و موج سواری اشاره کرد.


۳٫ موزه کشتی وایکینگ ها در اسلو (Viking Ship Museum)

http://tourism7.com/wp-content/uploads/2017/04/58dd314d8b156.jpg

این موزه در شهر اسلو، پایتخت نروژ واقع شده است و بخشی از موزه تاریخ فرهنگی دانشگاه اسلو محسوب می شود و یافته های باستانی مناطق مختلف در این موزه به نمایش گذاشته شده اند. بخش های دیدنی این موزه شامل کشتی اوسبرگ، کشتی گوکستاد و کشتی تون می شود.


۴٫ ساختمان اپرای اسلو (Oslo Opera House)

http://images.adsttc.com/media/images/500e/bd06/28ba/0d0c/c700/0111/large_jpg/stringio.jpg?1413951962

این ساختمان محل برگزاری اپرا و باله ملی نروژ است و تالار نمایش ملی نروژ محسوب می شود. ساختمان اپرای اسلو در محله بیورویکا در مرکز اسلو قرار دارد. نمای این ساختمان با مرمر ایتالیایی و گرانیت سفید پوشانده شده و گویی از آّب بیرون زده است.

 


۵٫ پارک فروگنر (Frogner Park)

http://tourism7.com/wp-content/uploads/2017/04/58dd314ec9023.jpg

پارک فروگنر یک پارک عمومی واقع در منطقه فروگنر در اسلو است و موزه شهر اسلو در این پارک قرار دارد. داخل این پارک مجسمه های مشهور Vigeland قرار دارند که توسط گوستاو ویجلند طراحی شده اند.

Oslo Norway

 


۶٫ شهربازی و باغ وحش کریستیانسند (Kristiansand Zoo and Amusement Park)

http://tourism7.com/wp-content/uploads/2017/04/58dd314fd9b44.jpg

شهربازی و باغ جانورشناسی در ۱۱ کیلومتری شرق کریستیانسند در نروژ واقع شده است و یکی از نقاط گردشگری پربازدید نروژ است. دهکده کارداموم و دهکده دزدان دریایی از نقاط دیدنی دیگر آن هستند.


۷٫ فرام (Fram)

http://tourism7.com/wp-content/uploads/2017/04/58dd3150046d3.jpg

فرام نام یک کشتی است که برای اعزام به قطب شمال و مناطق قطبی توسط سیاحان نروژی بین سال های ۱۸۹۳ و ۱۹۱۲ از آن استفاده می شد. در یکی از این سفرها به قطب شمال، فرام در میان یخ لایه ای یخ می بندد و همراه با آن در قطب شمال شناور می شود. در حال حاضر فرام در موزه فرام در اسلو نگهداری می شود.

۸٫ آکواریوم برگن (Bergen Aquarium)

این آکواریوم عمومی در شبه جزیره نوردنس در برگن واقع شده است و یکی از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود. این آکواریوم در سال ۱۹۶۰ بازگشایی شد و بزرگترین و مدرن ترین آکواریوم در شمال اروپاست.

http://tourism7.com/wp-content/uploads/2017/04/58dd31507e042.jpg

مجموعه برگن شامل ۶۰ مخزن آکواریوم پر از ماهی، بی مهره های دریایی و آبگیرهایی پر از فک، پنگوئن و خزندگان و میمون ها می شود.

 

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک