به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعیت شهرهای تایلند

جاذبه های توریستی و گردشگری

کشور تایلند سالانه بیش از ۲۰ میلیون بازدید کننده دارد و از این تعداد بیش از ۱۰۰ هزار نفر آن از کشورمان ایران به این کشور سفر می کنند .

آژانس مسافرتی هم یکی از بهترین تور را  تور تایلند به گردشگران معرفی می کند و این کشور جزو کشورهای توریستی در دنیا به شمار می رود.

وسعت کشور تایلند ۵۱۳،۱۱۵ کیلومتر می باشد و جمعیت آن نزدیک به ۶۸،۸۶۳،۵۱۴ نفر است و نرخ جمعیت در این کشور به ۹۵ درصد می رسد که اگر بخواهیم تقسیم بندی کنیم : ۸۰% تایی ( نژاد تایلندی ) – ۱۰% چینی – ۳% مالایی و ۷% سایر اقوام نظیر خمر ، برمه ای و سایر قوم ها می باشند.
جمعیت زنان بیشتر است با ۳۵۲۶۰۷۷۰ زن ، که ۵۱٫۲ درصد از کل زنان را تشکیل می دهد و در مقایسه با ۳۳۶۰۲۷۴۴۴ یا ۴۸٫۸ درصد مردان کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.
با معراج گشت آسمان همراه باشید تا شما را با جمعیت کشور تایلند آشنا کنیم.

جمعیت تایلند نزدیک به ۶۸،۸۶۳،۵۱۴ نفر است

 

جمعیت بانکوک

جمعیت پایتخت کشور تایلند یعنی شهر بانکوک ، جمعیت آن در سال ۲۰۰۷ برابر با ۸٬۱۶۰٬۵۲۲ نفر ( با احتساب حومه ۱۰٬۰۶۱٬۷۲۶ نفر ) برآورد شده ‌است و در کرانه خاوری رود چائو فرایا در نزدیکی خلیج تایلند واقع شده‌ است .

شهر بانکوک بزرگترین شهر در تایلند است و این شهر اکنون با بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت ، حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است و هر سال ، حدود ۱۵.۹۸ میلیون گردشگر تور تایلند به این شهر زیبا سفر می‌ کنند.

جمعیت بانکوک

 

جمعیت پوکت

شهر پوکت یا فوکت یکی از استانهای کشور تایلند است. مساحت آن ۵۴۳ کیلومتر مربع می‌باشد . جمعیت این استان در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۶۶۵۷۰۰ نفر برآورد شده است.
شهر پوکت ۸۶۷ کیلومتر از بانکوک فاصله دارد و بزرگ ترین جزیره ی کشور تایلند است و تنها استان جزیره ای کشور تایلند محسوب میشود که دارای یک حکومت منظقه ای است .

شهر پوکت ۱.۶ میلیون نفر جمعیت دارد و ششمین استان بزرگ تایلند است . پوکت به عنوان مروارید آندامان شناخته می شود به همین دلیل است که بیشترین گردشگران را جذب خود کرده است و نکته قابل توجه آن این است که بخشی از ثروت عظیم خود را از تولید قلع که قدمتی ۵۰۰۰ ساله دارد ، به دست آورده است.

شهر رویایی پوکت از نظر تقسیمات کشوری بخشی در منطقه ای از ناحیه جنوب تایلند به حساب می آید .

جمعیت پوکت

 

جمعیت پاتایا

شهر پاتایا شهر ساحلی کوچکی است در کشور تایلند در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد.
شهر پاتایا در فاصله ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی پایتخت کشور یعنی شهر بانکوک قرار دارد.
جمعیت پاتایا ۱۰۷،۴۰۶ نفر است و شهر پاتایا با بازدید بیش از ۵٫۵ میلیون گردشگر تور تایلند در سال جاری یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری تایلند به شمار می رود . پاتایا به دلیل وجود کلاب ها و انواع محلات تفریحات شبانه شهرت جهانی دارد.

جمعیت پاتایا

 

منبع : mgairan.blog.ir

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک