به سایت "جاذبه های توریستی و گردشگری" خوش آمدید.
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جاذبه های گردشگری فلورانس ایتالیا

جاذبه های توریستی و گردشگری

فلورانس یکی از شهرهای تاریخی و زیبای اروپاست که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. این شهر کوچک حدود ۱۰۲ کیلومترمربع وسعت و ۳۶۶ هزار نفر جمعیت دارد. ایتالیایی‌ها به این شهر فیرنزه می‌‌گویند که از زبان ایتالیایی‌ قدیم با نام فیرنزا آمده است. این شهر مرکز منطقه توسکانی و استان فلورانس است.

تاریخچه ی فلورانس

شهر فلورانس در ساحل رود آرنو قرار گرفته و شهرت خود را به این علت به دست آورده که در قرون وسطی و عصر رنسانس در آن آثار معماری متعددی احداث شد و در آن دوران رونق و اهمیت زیادی داشت.
این شهر در قرون وسطی از مراکز مهم مالی و اقتصادی ایتالیا و حتی اروپا بود؛ به گونه‌ای که آن را آتن قرون وسطی می‌نامیدند. فلورانس از ۱۸۶۵ تا ۱۸۷۰ پایتخت پادشاهی ایتالیا بود.
فلورانس را ژولیوس سزار امپراتور نامدار دوم در سال ۵۹ پیش از میلاد بنا نهاد. آن جا محل استقرار سربازانش بود. در آغاز به آن فلورنتینو می‌گفتند که آن را به سبک اردوگاه‌های نظامی با خیابان‌های اصلی ساختند.
این شهر در مسیر اصلی رم و شمال ایتالیا و در دره حاصلخیز آرنو قرار دارد. فلورانس خیلی زود به یک مرکز مهم بازرگانی تبدیل شد.
اولین شهردار فلورانس در سال ۲۵۰ میلادی انتخاب شد که مینیاس نام داشت. اولین مجلس ایتالیای جدید در شهر فلورانس شکل گرفت.
در سال ۱۸۶۵ فلورانس به جای تورین پایتخت ایتالیا شد و مجلس آن گشایش یافت، اما ۶ سال مجلس در رم استقرار یافت.
در قرن بیستم با رشد صنعت گردشگری، جمعیت فلورانس ۳ برابر شد و سیل گردشگران از جاهای مختلف ایتالیا، اروپا و جهان به این شهر سرازیر گردید.
در طول جنگ جهانی دوم، آلمان‌ها یک سال فلورانس را در اشغال خود داشتند و فلورانس شهر آزاد اعلام شد؛ اما در سال ۱۹۴۴ متفقین، شهر را از دست آلمان‌ها خارج کردند.
در سال ۱۹۶۶ رود آرنو طغیان کرد و سیل ویرانگر صدمات شدیدی به بناها و گنجینه‌های تاریخی شهر وارد کرد. پیش از رسیدن سیل به شهر، مقام‌های شهر که از آمدن سیل باخبر شده بودند، این خبر را اعلام نکردند و تنها از طریق تلفن جواهرفروشان ناحیه پونته وکیو را باخبر کردند.
حمل و نقل در فلورانس
شهروندان فلورانس برای رفت و آمد در شهر عمدتا از اتوبوس استفاده می‌کنند. شبکه اتوبوسرانی فلورانس گسترده و مجهز است.
در جاهای عمومی مختلف، از جمله رستوران‌ها و دکه‌های روزنامه‌‌فروشی، بلیت اتوبوس به فروش می‌رسد. بلیت انواع مختلف دارد که از تک‌سفره تا چندسفره را تشکیل می‌دهد.
مسافران پس از سوار شدن به اتوبوس، بلیت را در دستگاهی قرار می‌دهند که آن را باطل می‌کند اما در خصوص استفاده از قطار، وضع فرق می‌کند. اینجا مسافران پیش از سوار شدن به قطار باید بلیت خود را باطل کنند.
ایستگاه اصلی اتوبوس شهر در کنار ایستگاه راه‌آهن سانتاماریا نوولا قرار دارد. از شهر فلورانس می‌توانید با قطار به شهرهایی چون بورگوسن لورنزو و سیه‌نا سفر کنید.
کسانی که قصد سفر به جاهای دور را دارند، می‌توانند از اتوبوس‌های بین شهری و هواپیما استفاده کنند. از آن جا که فلورانس را مثل خیلی دیگر از شهرها، آلودگی هوا تهدید می‌کند، مقام‌های شهر کار احداث تراموای فلورانس را آغاز کرده‌اند.

آب و هوای فلورانس

فلورانس، تابستان‌هایی گرم و مرطوب دارد و بارندگی در آن کم است. زمستان‌هایش نسبتا سرد است. ژوئن،‌ ژوئیه و اوت گرم‌ترین ماه‌های سال در فلورانس است.
بالاترین دمای شهر در سال ۱۹۸۳ ثبت شد که ۶/۴۲ درجه سانتیگراد بود. سردترین روزهای زمستانی فلورانس ۱۰ ژانویه ۱۹۸۵ بود که مردم شهر، برودت منهای ۲۳ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

دیدنی های فلورانس

شهر فلورانس دیدنی‌های بسیار دارد که سبب جذب میلیون‌ها گردشگر در سال می‌شوند. یکی از آن ها فواره‌ای است که طی سال‌های ۱۵۶۳ تا ۱۵۶۵ بنا شده است.
علاوه بر آثار هنری و تاریخی، رود آرنو نیز چشم‌اندازی تماشایی دارد. این رود، بخش‌های کهنه و جدید شهر را از هم جدا کرده است.
کسانی که به شهر فلورانس سفر می‌کنند، حتما به تماشای کلیسای سن لورنزو و گالری یوفیزی می‌روند. این گالری، یکی از زیباترین موزه‌های هنری در جهان است. در سال ۱۳۰۱ میلادی دانته، نویسنده مشهور ایتالیایی از محل گالری یوفیزی کنونی به تعبید فرستاده شد.
بیش از سیصد و پنجاه تن از یک هزار مهم ترین هنرمندان دومین هزاره اروپا (از سال هزار میلادی تا دو هزار) در این شهر می زیسته اند.

ایتالیا یکی از زیباترین کشورهایی است که باید به آن سفر کرد و از جاذبه های گردشگری آن لذت برد . فلورانس، بهشت گردشگران، شهری زیبا، تاریخی و خوش آب و هوا در شمال ایتالیاست. وقتی از سفر به ایتالیا صحبت می شود، فلورانس از جمله جاهایی است که دیدن آن حتماً باید جزو برنامه قرار گیرد، چرا که مملو از جاذبه های گردشگری رایگان و بدون نیاز به ورودیست. فلورانس در زمان خود یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان بوده و همین باعث شده تا ساختمان های قدیمی و آثار باستانی فراوانی را در دل خود جای دهد.این شهر پرجاذبه ویژگی های زیادی دارد: از «میلان» زیباتر است، جاهای دیدنی آن از «رم» بیشتر است و غذاهای آن از آنچه که در «ونیز» تجربه کرده ایم، خوشمزه تر است.
گردش در شهر تاریخی: یکی از بزرگ‌ترین تفریحات در دیدار از شهری به زیبایی فلورانس این است که در مرکز شهر قدیمی قدم بزنیم، معماری‌های زیبای آن را تحسین کنیم، کمی ویترین مغازه‌ها را تماشا کنیم، و در خیال خود تصور کنیم زمانی که تمام آن هنرمندان دوره رنسانس در این خیابان‌ها قدم می‌زدند، زندگی به چه شکل بوده است.

8
شمارش مجسمه‌های داوود در فلورانس: یکی از فعالیت‌های مجانی که می‌توانید انجام آن را از میدان پیازا دلا سیگنوریا آغاز کنید توجه به تمام مجسمه‌های داوودی است که در شهر وجود دارد که البته مجسمه اصلی داوود نیستند. برای دیدن مجسمه اصلی باید به آکادمی هنر بروید و ورودیه بپردازید. ولی مجسمه‌های داوود در همه جای فلورانس وجود دارند. تماشای مجسمه برنزی داوود را در وسط پارکینگ میدان میکل آنژ از دست ندهید.
میدان میکل آنژ که در بالای تپه مشرف به شهر قرار دارد، جایی است که با قرار گرفتن بر آن می توان تمام فلورانس را زیر پا مشاهده کرد.

تماشای کلیساها: فلورانس هم مانند بسیاری ازشهرهای دیگر ایتالیا کلیساهای متعددی دارد که بازدید از بسیاری از آن‌ها رایگان است. بنابراین همانطور که در حال گشت‌زدن هستید، می‌توانید سری به کلیساهایی که در آن‌ها باز است، بزنید. ممکن است گنجینه‌های هنری غیرمنتظره‌ای بیابید یا حتی به مراسم دعا که با اجرای موسیقی پایان می‌یابد، بپیوندید .از جمله کلیساهای مهم می‌توان از کلیسای سن مینیاتو ال‌مونته در تپه‌های پشت میدان میکل آنژ نام برد. کلیسای مهم دیگر کلیسای Orsanmichele است که پیش از آن که به کلیسا تبدیل شود، انبار غله بوده است.

 

آثار دیگر تاریخی فلورانس به شرح زیر است:
Palazzo Vecchio
Loggia de,Lanzi در این محل آثار هنری زیبای چلینی به نام Perseus دیده می‌شود.
Doumo در آن جا آخرین مجسمه که میکلانژ ساخت، مشاهده می‌شود.
Palazzo Riccardi محل اقامت خانواده ی مدیچی
کلیسای سانتا کروچه به معنای (صلیب مقدس) که میکل آنژ و مکیاویلی در آن جا دفن شده‌اند.

 

تماشای رود آرنو از فراز پل پونته وکیو
پونته وکیو معروف ترین پل شهر فلورانس است و در عین حال قدیمی ترین آن ها. وقتی روی این پل بایستید می توانید به مناظری زیبا که از فراز این پل هویداست چشم دوخته و از تماشای آن ها لذت ببرید.

 

6

 

2

http://tourism7.com/wp-content/uploads/2017/12/5a21d5d725647.jpg

 

http://tourism7.com/wp-content/uploads/2017/12/5a21d5d91cc08.jpg

منبع : visa-tour.com

ارسال دیدگاه




پربازدید ترین مطالب
  • ماه
  • فصل
  • کل
پر بحث ترین ها
کلیه حقوق سایت متعلق به جاذبه های توریستی و گردشگری می باشد.
طراحی قالب وردپرس : پرشین تیک